Är det dags för dig att flyttas till vår nya, förbättrade, plattform? Vad kul! Här har vi samlat all information om vad som händer med din e-post och vad du själv behöver göra.
Vad händer med mina konton och meddelanden?
Vi flyttar med alla e-postkonton som finns i ditt konto hos oss till den nya plattformen. Om du använder IMAP (vanligast) flyttas alla e-postmeddelanden med till den nya servern och om du använder POP3 så sparas fina meddelanden lokalt hos dig, precis som vanligt.
Kommer min e-postadress att sluta fungera?
Nej. Din e-postadress kommer att fungera som vanligt före, under och efter uppgraderingen till den nya plattformen. Skulle du mot förmodan uppleva några problem så är du varmt välkommen att kontakta vår support.
Behöver jag uppdatera inställningarna i min e-postklient?
Efter uppgraderingen är klar (du får ett mail från oss som talar om när allt är klart) är det bra om du så snart som möjligt uppdaterar inställningarna i alla dina e-postklienter till de nya som tillhör vår nya plattform. De gamla inställningarna kommer att fungera under en tid efter uppgraderingen, men för att undvika eventuella problem är det bra om du så snart som möjligt ser över dina inställningar.
Vad behöver jag ändra i min e-postklient?
Du behöver ändra till följande inställningar i din e-postklient:
Inkommande e-post
Server: imap.websupport.se Port: 993 eller 143
Krypteringsmetod: SSL/TLS
Utgående e-post
Server: smtp.websupport.se Port: 465 eller 587
Krypteringsmetod: SSL/TLS
Här finns guider för hur du hittar och ändrar dessa inställningar i flera vanliga e-postprogram.
Behöver jag göra något om jag bara använder webbmailen?
Nej, i webbmailen behöver du inte ändra några inställningar. Du loggar in som vanligt med ditt användarnamn och lösenord.
Hur ändrar jag mina inställningar i Outlook?
Outlook är en av våra kunders mest använda e-postklienter, så därför har vi skapat en guide för just detta! Läs mer om hur du ändrar dina inställningar i Outlook!