Den här guiden visar hur du ändrar inkommande och utgående server i Mozilla Thunderbird.
Inkommande inställningar
Börja med att högerklicka på kontot i fråga och välj ”Inställningar”.
![](https://kunskap.websupport.se/wp-content/uploads/2022/12/thunderbird_Ck8TbgSNee-783x651.png)
Klicka sedan ”Serverinställningar” under kontonamnet till vänster. Ändra där servernamnet till ”imap.websupport.se”. Om du vill kan du även ändra ”Anslutningssäkerhet” till ”SSL/TLS” och ”Port” till 993, men det är inget krav.
Använder du POP3 istället för IMAP ska servernamnet vara ”pop3.websupport.se” med port 995 om SSL/TLS används, eller port 110 om annan anslutningssäkerhet används.
Efter att du ändrat serveradress kommer Thunderbird be dig starta om programmet. Gör det, och därefter är de inkommande inställningarna klara.
![](https://kunskap.websupport.se/wp-content/uploads/2022/12/thunderbird_qfS0QOFuAb-783x652.png)
Utgående inställningar.
Efter Thunderbird startat om. Högerklicka på kontot igen och gå till ”Inställningar”. Klicka sedan ”Server för utgående e-post” längst ner i listan till vänster.
Markera sedan kontot i fråga och välj ”Redigera…” till höger.
![](https://kunskap.websupport.se/wp-content/uploads/2022/12/thunderbird_NG1z9ffoFX-783x652.png)
Ändra ”Server” till ”smtp.websupport.se”. Du kan även passa på att ändra ”Anslutningssäkerhet” till ”SSL/TLS” och ”Port” till ”465”, med det är återigen inget krav.
Klicka sedan ”OK”.
![](https://kunskap.websupport.se/wp-content/uploads/2022/12/thunderbird_Yl4uiIvIGP.png)
Därefter är allt klart och din mail bör fungera som vanligt!