Så här gör du för att ändra inställningar i din Gmail-app efter flytten till vår nya plattform. Använder du någon annan app är det samma inställningar som gäller där.
Navigera till inställningar
Börja med att starta Gmail-appen. Därefter trycker du på de tre strecken uppe till vänster, och sedan ”Inställningar” längst ner till vänster.
![](https://kunskap.websupport.se/wp-content/uploads/2022/12/Screenshot_20221206-101229-783x852.jpg)
![](https://kunskap.websupport.se/wp-content/uploads/2022/12/Screenshot_20221206-101239-783x1508.jpg)
Därefter trycker du på kontot i fråga och scrollar längst ner på sidan för att hitta inställningar för inkommande och utgående post.
![](https://kunskap.websupport.se/wp-content/uploads/2022/12/Screenshot_20221206-101251-783x739.jpg)
![](https://kunskap.websupport.se/wp-content/uploads/2022/12/Screenshot_20221206-101303-783x1514.jpg)
Ändra inställningarna
Därefter trycker du först på ”Inkommande inställningar” och matar in nedan info. Tryck sedan ”Klar”
Server: imap.websupport.se
Port: 993
Säkerhetstyp: SSL/TLS
![](https://kunskap.websupport.se/wp-content/uploads/2022/12/Screenshot_20221206-101329-783x995.jpg)
När det är gjort trycker vi på ”Utgående inställningar” för att ändra dem till nedan. Tryck sedan ”Klar”
Server: smtp.websupport.se
Port: 465
Säkerhetstyp: SSL/TLS
![](https://kunskap.websupport.se/wp-content/uploads/2022/12/Screenshot_20221206-101358-783x993.jpg)
Därefter är allt klart och mailen bör fungera som vanligt!