1. Home
  2. Vad händer med min e-post när jag flyttats till Websupport?

Vad händer med min e-post när jag flyttats till Websupport?

Är det dags för dig att flyttas till vår nya, förbättrade, plattform? Vad kul! Här har vi samlat all information om vad som händer med din e-post och vad du själv behöver göra.

Vad händer med mina konton och meddelanden?

Vi flyttar med alla e-postkonton som finns i ditt konto hos oss till den nya plattformen. Om du använder IMAP (vanligast) flyttas alla e-postmeddelanden med till den nya servern och om du använder POP3 så sparas fina meddelanden lokalt hos dig, precis som vanligt.

Kommer min e-postadress fungera som vanligt?

Till viss del. Adressen kommer fortsätta ta emot e-post utan problem. Dock så kommer du behöva uppdatera e-postinställningar i eventuella e-postprogram för att kunna se de nya mailen, och och om du använder webmailen loggar du numera in via https://webmail.websupport.se.

Om du har dina DNS-inställningar för ditt domännamn hos en annan leverantör, behöver du också uppdatera MX-posten för ditt domännamn. Läs mer om hur du gör här.

Vad behöver jag ändra i min e-postklient?

Du behöver ändra till följande inställningar i din e-postklient:

Inkommande e-post
Server: imap.websupport.se Port: 993 eller 143
Krypteringsmetod: SSL/TLS

Utgående e-post
Server: smtp.websupport.se Port: 465 eller 587
Krypteringsmetod: SSL/TLS

Här finns guider för hur du hittar och ändrar dessa inställningar i flera vanliga e-postprogram.

Behöver jag ändra något mer?

Ja, om du har dina DNS-inställningar för ditt domännamn hos en annan leverantör, behöver du uppdatera MX-posten för ditt domännamn. Här finns en guide för hur du går tillväga.

Hur ändrar jag mina inställningar i Outlook?

Outlook är en av våra kunders mest använda e-postklienter, så därför har vi skapat en guide för just detta! Läs mer om hur du ändrar dina inställningar i Outlook!

Updated on 10. november 2023
Was this article helpful?