Är det dags för dig att flyttas till vår nya, förbättrade, plattform? Vad kul! Här har vi samlat all information om vad som händer med din e-post och vad du själv behöver göra.
Vad händer med mina konton och meddelanden?
Vi flyttar med alla e-postkonton som finns i ditt konto hos oss till den nya plattformen. Om du använder IMAP (vanligast) flyttas alla e-postmeddelanden med till den nya servern och om du använder POP3 så sparas fina meddelanden lokalt hos dig, precis som vanligt.
Kommer min e-postadress fungera som vanligt?
Till viss del. Adressen kommer fortsätta ta emot e-post utan problem. Dock så kommer du behöva uppdatera e-postinställningar i eventuella e-postprogram för att kunna se de nya mailen, och och om du använder webmailen loggar du numera in via https://webmail.websupport.se.
Vad behöver jag ändra i min e-postklient?
Du behöver ändra till följande inställningar i din e-postklient:
Inkommande e-post
Server: imap.websupport.se Port: 993 eller 143
Krypteringsmetod: SSL/TLS
Utgående e-post
Server: smtp.websupport.se Port: 465 eller 587
Krypteringsmetod: SSL/TLS
Här finns guider för hur du hittar och ändrar dessa inställningar i flera vanliga e-postprogram.
Hur ändrar jag mina inställningar i Outlook?
Outlook är en av våra kunders mest använda e-postklienter, så därför har vi skapat en guide för just detta! Läs mer om hur du ändrar dina inställningar i Outlook!